Pressemeddelelse fra januar 2004

Januar 2004.

Et godt resultat for Amnesty International i Farum
Om gruppens juleindsamling 2003/4

Et godt resultat for Amnesty International i Farum.
7.541 kr. er det foreløbige resultat af den lokale Amnesty-gruppes juleindsamling. Der kan forventes et endnu højere beløb, når alle gruppens indsamlingsbøsser er blevet samlet ind fra Farum, Lynge og Birkerød.
” Vi er meget tilfredse med dette foreløbige resultat” udtaler Peter Wallengren fra gruppen, og fortsætter: ”Vi vil gerne takke både de mange bidragsydere og de lokale forretninger der indvilligede i at have indsamlingsbøsserne stående i tiden omkring jul og nytår.”
Pengene bliver brugt på gruppens arbejde for menneskerettighederne, og går bl.a. til oplysningsarbejde og arrangementer der sætter fokus på menneskerettighederne. Der går også en del til porto, da en central opgave i Amnestys arbejde er at skrive breve til de magthavere der ikke overholder menneskerettighederne, og på den måde lægge pres på dem.

Bortførte børn i Sudan
Gruppen arbejder for tiden med en sag fra Sudan, et land med stærke interne uroligheder, hvor regerings-støttede militærpatruljer hærger i landsbyerne og bortfører mange børn til en uvis skæbne. ”Det er vigtigt at man fra international side protesterer mod denne krænkelse af børnene og deres familier, at man gør opmærksom på at vi godt ved hvad I laver og derved kan lægge pres på dem og deres samarbejdspartnere.” fortæller Peter Wallengren
Der er altid brug for folk, der vil deltage i Amnestys arbejde. Har man lyst, kan man kontakte gruppesekretær Peter Wallengren på telefon 33 22 83 09 eller e-mail wallengren@mail.tele.dk.

Lukket for kommentarer.